onsdag 8. august 2012

Forfriskende vannmelon-is!


Den isen her er sunn, dere! Fri for sukker og tilsetningsstoffer. Den består egentlig bare av vannmelon. Enklere blir det nesten ikke. Du trenger kun vannmelon, isformer, blender, fryser og litt tålmodighet så har du laget tidenes enkleste saftis! 

Min vannmelon var desverre på randen til å bli melete, det var derfor jeg handlet raskt og laget ispinner av den istedet. Når melonen er godt moden er den ofte på sitt søteste, noe som gjør at en ikke trenger å tilsette sukker. 

Slik gjør du det - Skjær melonen i biter og legg dem i blenderen. Kjør til glatt konsistens. Om du er fin på det (eller har barn) kan du sile blandingen for å bli kvitt steinene. Hell blandingen i ispinneformene og legg i fryseren! Så er det bare å vente til de er frostne ;)

Jeg har sett flere bloggere lage sunnere saft-is. Blant annet har Lise Von Krogh og 
Mat på bordet herlige varianter. Gleder meg til å prøve litt mer spennnede varianter! 

Jeg kjøpte forresten ispinneformene mine på Kitchn. Jeg kjøpte mine på 30 % forrige helg. De er dødskule! Hihi :)

Ha en gooood kveld og lag ispinner til helgen ;)

 - July

2 kommentarer:

StineK sa...

Kanskje jeg bør investere i slike former etter hvert! Utrolig greit å ha i fryseren:)

Julianne sa...

Gjør det! :)